Viktigt Att Säg NEJ till ditt barn!

Mina Tankar, Allmänt, Roligt För Barn/Att vara förälder m,m / barn, barnfamilj, familj / Permalink / 0
 
Nej, nej och åter nej.
Ibland känns det som att man som förälder inte säger något annat.
Tjatigt och jobbigt, absolut!
Men nödvändigt i längden.
 
Ibland går man in på toaletten och vill bara dukta huvudet i väggen då dotter är på sitt "krigshumör".
Ni är säkert fler där ute som brukar känna så här..
 
Känner att denna generationen är rent åt helvete.
All denna teknologi gör våra barn "hjärndöda"
 
Jag är visseligen bara 29, men när jag var liten fick man ta till fantasin, måla, bygga kojor och lära sig att ibland skrapa sina knän.
 
Hur är det nu??
Kan sitta och se samma film 5 gånger och spela i timmatals utan att enns titta ut.
WTF!
 
Visst jag spelar jag med ibland, men barn ska vara barn.
Känns som barn helt slutat ta ansvar, använda fantasin och känna respekt.
Utan vill hellre bli uppassade och göra så lite som möjligt.
 
Har försökt så länge med detta, att uppmuntra henne att istället måla, pyssla m,m...
 
Hon har en bokhylla fylld med böcker, skrivbord fylld med massor av pyssle grejor, dockhus m,m
Och vad får man för kaxigt svar?
Jag orkar inte, mina vänner får göra ditten och datten...
Hatar dig för att du är så sträng, jag får göra vad jag vill hos pappa m,m!
Så nu tar jag mitt extra ansvar och sätter ner min fot både för hennes, min och framtidens skull och får vara den "elaka".
 
Dottern kommer få max 1 timme för spel, tv osv per dag nu ett tag fram över tills hon har börjat lära sig att det finns mer fint i världen man kan se och göra.
 
Bra artikel, HÄR. - Därför är det viktigt att säga NEj!
En annan bra artikel, HÄR! - Vanligaste felet Vuxna gör med bråkiga barn.
Till top