Plus-size Wicca Pole Dancer, Yes I am!

Min viktresa, Träning, Hälsa, Mat, Mina Tankar, Allmänt, Motivation, Pepp, Självförtroende, Om Mig, Min stil m,m, Videos, Bilder, Länkar, Wicca, Det Mystiska m,m / Fat, belive, fat, fitness motivation, gaia, harley quinn, inbördeskrig, love, marvel, motivation, omnia, pagan, peace, pole dance, poledanceadventures, politik, psykisk, självförtroende, självkänsla, stegmätare, sweden rock shop, sweet sugar love, training, träning, viking, wii fit u / Permalink / 0
 
(Lite ifrån ett gamalt inlägg, men mer uppdaterat plus wicca delen m,m) 
 
Börjar bli riktigt riktigt jävla rädd nu både för mig, andras och min dotters framtid....
 
Är en person som tar in väldigt mycket av andras känslor, är lite av en empat.
Allt detta man läser, ser varje dag gör en så fruktansvärt ledsen och trött.
Och för var dag som går så kommer det närmare en.
 
Det skär i hjärtat att se vad vi gör med världen.
Hur kunde vi låta det bli så här?
 
Skyll inte bara på regeringen, det är alla andra människor med som borde tänka, säga till!!
Många kan verkligen inte kan betee sig!
Folk måste börja tänka, känna och respektera varandra!
Annars har vi inte mycket kvar.
Snart kommer naturen ta sig tillbaka för att vi inte tar hand om henne.
 
Tycker till en viss del att det är helt underbart att vi hjälper dom som har det sämre än vi.
Verkligen eloge till det! <3
 
Men vi själva, våran framtid?
 
Lägg mer pengar på Barnomsorg, Miljön, Psykvård, Tandvård, och äldrevård!!
 
Mycket pengar läggs på så mycket skit!!
Jag vill hellre betala skatt till dessa grejer än tex lyx mat till fångar som gjort allvarliga grejer, massa onödiga tv program, rehabilitera ISis personer, onödigt höga löner till politiker osv...
 
Blir så "mörkrädd" av att se hur vi förgör oss själva!!
Har en gnagande oroskänsla om att ett 3 världskrig inte är långt ifrån verkligheten nu!
 
Nej vi får tamejfan börja ta hand om varandra och våran planet innan det är försent!!
 
Tänk KÄRLEK, EMPATI, SYMPATI OCH RESPEKT!
Så kommer vi alla komma längre och världen kommer må bättre!
Få en chans att läka! <3
 
 
Och jag är säker på att jag är inte ensam om att mår så här och tänker så här!
 
Världen är så stressad!

Psykiska sjukdomar kommer att öka mer och mer för varje år...
 
Flera veckors väntan för en tid hos psykolog tex, om man inte försöker ta sitt liv och åker in med ambulans.
Ska det behöva gå så långt?!
 
Sverige är lite som mig, fruktansvärt snäll, tänker mer på andra än sig själv... och ja tillslut kommer det inte gå mer.
 
Jag har på senaste varit för snäll, kämpat och ja nu har det skitat sig.
 
Varit så snäll så jag har stressat sönder min kropp, inte lyssnat på MINA behov.
Bara andras, för det är sådan jag är.
 
Haft ett riktigt skitår, därför jag inte orkat blogga så mycket.
 
Jobbat ihjäl mig, inte tränat som jag borde, varit osocial, varit massor hos doktorn för min mage.
 
Gått ner mig riktigt och är totalt orkeslös.
Stressen och Panikångesten tar död på min kropp långsamt.
 
Men jag har kämpat på!!
 
Måste föregångsskull lära mig att ta hand om mig själv och inte bara göra det i 10 min som jag brukar, sen är jag igång igen.
Får sluta vara så rädd, grubbla och älta saker.
 
Måste sätta ner foten helt för mig själv nu och inte bara påbörja det, som jag gjort par gånger förr..
Annars kommer det sluta med att jag inget kan göra...
Min mage blir bara sämre och sämre även mitt humör av all frustration som ligger och bubblar.
 
Måste fokusera på vad som får mig att må bra, hobbys, träna, vara social osv...
Inte bara tänka och bry mig om andra förre mig själv.
Det kan sambon intyga att jag gör allt för ofta!
 
Har glömt bort vem jag är på senaste tiden, bara levt i rutin.
Slutat klä mig ordentligt och umgås med folk.
Skäms och vill bara gömma mig.
 
Allt är som en ond cirkel jag måste bryta och göra till ett "hjärta".
Måste älska mig själv mer! 💖
 
Har därför på senaste fått ta mig i kragen.
Sa äntligen upp mig ifrån Jobbet efter 6 månader där då min mage och psyke inte klarade det längre.
 
Var riktigt nere ett tag, lyssnade bara på musik och kände mig sjukt misslyckad.
 
Men har fått mer kontakt med en bekant ifrån Zombie walksen som är grymt lik mig och som har varit super bra för mig att prata med.
Du vet vem du är min VikingLady. :)
 
 
Har börjat att tänka mer på hobbies, något som kan distrahera mig ifrån dåliga tankar.
så jag hoppas inom sinom tid kunna komma in i vikingarnas värld med min VikingLady.
Sy min egen klännig och gå på olika event.
Detta intresserar mig verkligen.
Har även varit sugen på att även lära mig skjuta med pilbåge.
Detta passar mig så då jag är Wicca och har varit det sedan väldigt ung.
Något hela världen nästan borde vara, lite som hippies.
Mer kärlek åt folket!! :)
 
 
 
 
 
På detta har jag börjat göra lite mer roliga sammarbeten med Zombie Walk Skåne och tagit tag i mitt gamla målar intresse.
 
Har även sedan ca 4 dagar sedan börjat ta kosten och träning mer på allvar då jag vägde mig och skämdes sjukt mycket av resultatet.
 
Var så duktig förra året och gick ner 13 kg, och vad hade nu hänt?
Jo har gått upp 11 kg.
Så vägde 81kg. :(
 
 
MIG SOM "TJOCKAST"
 
 
MIN MOTIVATION FÖRRA ÅRET!
 
 
 
SÅ HÄR SÅG JAG UT INNAN JAG "GAV UPP" PGA MITT MÅENDE
 
 
JA OCH DETTA ÄR JAG NU!
UPPBLÅSTA ANNIKA..
 
 
MEN MAN KAN JU SKÄMTA ENDÅ, CHECKA IN MINA GÄDDHÄNG. ;)
 
Har nu tränat smått dessa 4 dagar, börjat använda appen Lifesum så min kost ska bli mer regelbunden och vara inom de 1300 kalorierna jag ska äta per dag.
Och på det Wii Fit U "Spelet" med Wii Fit Metern som är min "bebis" Stegräknare.
 
 
Mår faktiskt mycket bättre, visseligen lite huvudvärk men det är nog för att kroppen "startar" om sig.
Har även lite mindre sug på sötsaker.
 
Gått ner 1,2 kg (väger nu 79,8kg), antagligen nog mest vätska, skit och lite fett.
Men hellre det än att inget händer. :)
 
 
För att göra träningen lite roligare har jag tänkt börja med Fitness Pole Dance igen.
Fick ju tyvärr sluta med det då jag opererade mina händer för Kanal tunnel syndrom.  
Jenyne Butterfly var den som fick upp mina ögon för Pole och denna här tjejen Loveracing25 var den som fick mig att bli inspirerad då till att börja för mer än 1,5 år sedan fast min vikt..
Har en liknade stång hemma som jag köpte på E-Bay.
Har börjat smått nu att träna upp mina armar då man behöver gryma muskler för detta, särskilt då jag väger som jag gör.
Det är verkligen inte bara att gnugga röva mot polen, det är sjukt vacker och herre gud deras fysik!
Det är verkligen inte lätt.
Och ja med mina opererade händer så kommer det bli ännu mer en utmaning för mig.
 
 
 
 
 
 
 
Sambon och Dottern fjöntar sig i förra Lägenheten.
 
 
Hittade detta nu som gav mig mer hopp då jag kände att min vikt skulle sabba allt och att jag inte skulle orka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Några av dessa kommer jag garanterat att göra ;)
 
 
 
Jag köpte dessa som belöning för att komma igång, känna mig lite vackrare.
Inte bra gå i mjukis och jogging dress som en jävla redneck som jag har gjort på senaste.
Fick ett par jätte fina svarta jeans av sambons mamma med att ha till. :)
Dom 2 första är köpa på Sweden rock shop och dom andra 2 på Sweet sugar love. 
 
 
 
 
Nu ska jag bara kämpa vidare med detta och hoppas på att jag hittar mig själv igen. <3
 
 
Till top