Buzzat Arlas Protein Keso.

Annika Testar / arla, arlako, buzzador, buzzar, cottage cheese, dessert, glutenfritt, keso, kesoprotein, lunch, produkter, protein, testar, ungspannkaka, ägg / Permalink / 0
 
Fick chansen att Buzza Arlas Nya Protein Keso.
Tyvärr var jag inte helt förtjust i blandningarna till, tyckte att dom passade inte riktigt med keson.
Men älskar den naturella för då kan man själv lägga i eller göra vad man vill med Keson.
Petade ut jordgubbsbitarna, för dom gillade jag ha ha :P
 
Här har jag ett recept sedan innan då jag använt deras vanliga Keso, men det är ännu bättre att använda denna för dom som tränar och vill ha lite extra protein.
 
Recept
1 Portion
 
3 ägg
2,5 dl mjölk eller mandelmjölk, finns många olika mjölksubstitut
2 msk kvarg eller keso
1, 5 dl mandelmjöl eller 1 dl mandelmjöl och 0,5 dl kokosmjöl.
1 krm salt
Lite bacon eller skinka, eller något mer fettsnålt
Lite purjolök
Matfett till formen tex smör eller kokosolja
 
Gör så här:

Värm ugnen till 200°C
Vispa samman alla ingredienser till smeten.
Smörj formen
Grädda i ca 20 min beroende på hur tjock den är.
 
Severa med Rårörda lingon och kvarg.
 
OM man vill ha en dessert ungspannkaka
 
Skippa köttet
1/2 Banan eller Honung/Agavesirap/Stevia efter smak beroende på hur söt du vill att den ska vara.

Bär eller valfritt tillbehör. Keso eller kvarg är väldigt gott till.

Perfekt frukost, mellanmål eller middag. :)
 
 
Till top